De Scouting regio Hart van Brabant heeft zich in 2019 bezig gehouden met de volgende activiteiten:

• 2/3 februari: Winterhike
    • Tocht voor jeugdleden vanaf 10 jaar met een overnachting in een gebouw.
  • 6 februari: Platform praktijkbeleiders
  • 12 februari: Workshop Autisme & ADHD
    • Workshop voor leiding hoe zij om kunnen gaan met kinderen met Autisme of ADHD
  • 18 februari: Bestuurs-uitwisselingscafé
    • Op deze avond hebben we in een informele setting de uitwisseling van ideeën tussen bestuursleden van de verschillende verenigingen uit de regio gefaciliteerd. In totaal hebben ongeveer 30 personen van 10 verschillende scoutingverenigingen deelgenomen.

• 27 februari: Terugkomdag teamleiderstraining
  • 5/7 april: Kamptraining
  • 12-14 april: Regionale Scouting Wedstrijden
    • Een groot aantal scouts uit de regio heeft weer hun beste beentje voor gezet op de Regionale Scouting Wedstrijden. De beste scouts mogen onze regio vertegenwoordigen op de Landelijke Scouting Wedstrijden.
  • 18 mei: Bever-Doe-Dag
    • Jaarlijks wordt er vanuit de regio de BeverDoeDag georganiseerd. Op de BeverDoeDag komen de bevers van verschillende groepen uit de regio bij elkaar, en doen samen een leuk spel.
  • 22 mei: Regioraad
    • Op de regioraad komt het bestuur van de regio samen met besturen van de aangesloten groepen en wordt besproken hoe de regio er voor staat. Op deze regioraad zijn ook de financiën over 2018 besproken. Andere belangrijke punten waren de benoeming van twee nieuwe bestuursleden en de verminderde animor voor trainingen vanuit de groepen in de regio.
  • 6 juni: Platform praktijkbegeleiders
  • 8 juni: Landelijke raad
    • Onze landelijke vertegenwoordiger, Frank de Krom, heeft de regio weer vertegenwoordigd op de landelijke raad. Belangrijk punt op deze landelijk raad was het meerjarenbeleid van Scouting Nederland.
  • 15 juni: Vlottenrace
    • Ook de jaarlijkse vlottenrace is dit jaar weer gehouden in de Piushaven in Tilburg
  • 8 oktober: Platform praktijkbegeleiders
  • 20 november: Regioraad
    • Op de tweede regioraad dit jaar is onder andere de begroting voor 2017 besproken. Verder hebben wij de toetreding van Scouting Chaam tot onze regio besproken.
  • 23 november: Teamleiderstraining
  • 14 december: Landelijke raad
    • Frank de Krom heeft onze regio weer vertegenwoordigd op de Landelijke Raad van Scouting Nederland.

wo 10 apr 2024    20:00 - 22:00
vr 12 apr - zo 14 apr 24